jméno:
heslo:

C9000 - C9205 - C9206

Nová řada C9000 pokračuje v tradici značky DEUTZ-FAHR s výrobou výkonných a spolehlivých sklízecích mlátiček. Ty jsou výsledkem více než 100 let inovací a konstantního vývoje nových technologií.

Nové sklízecí mlátičky C9000 sestávají celkem ze 4 modelů. C9205TS a C9206TS jsou klasické pěti respektive šestivytřasadlové modely s tříbubnovým mláticím ústrojím, zatímco modely C9205TSB a C9206TSB disponují navíc unikátním systémem BALANCE pro svahové vyrovnávání celého stroje.

O pohon všech modelů se starají řadové šestiválce DEUTZ o objemu 7,8 litrů. Díky maximálnímu výkonu 334 k (246 kW) u modelu C9205 a 395 k (290 kW) u modelu C9206 je zajištěna optimální výkonnost stroje při sklizni všech plodin. Nejmodernější motorové technologie a systém SCR pro snížení emisí přispívají k dosažení jedné z nejnižších spotřeb paliva na tunu sklizeného materiálu mezi sklízecími mlátičkami.
Všechny modely mají ve výbavě vysoce výkonnou žací lištu, nově dostupnou i v šířce 9 metrů. Celý mláticí a separační systém je perfektně sladěn a výkonnostně optimalizován díky šikmému dopravníku s technologií Extra Feeding, mláticímu systému Maxi-Crop a dlouhým vytřasadlům. Čistící systém DEUTZ-FAHR patří mezi exkluzivní technologie, které garantují opravdu čisté zrno z každé plodiny. Díky vyjímatelné 2stupňové zrnové vynášecí desce, turboventilátoru se špičkovým rozvedením proudu vzduchu, širokým sítům a DGR (Double Grain Return) domlacecímu systému na obou stranách stroje garantují sklízecí mlátičky C9000 opravdu vynikající čistotu sklizeného zrna při zachování vysoké výkonnosti.
Nová kabina s perfektním výhledem do všech stran dokonale pasuje do celého konceptu stroje. Bohatá standardní výbava a jednoduché ovládání jsou ideální jak pro soukromé, tak pro profesionální použití. Konečně i pro případ pravidelné údržby je vše konstruováno tak, aby bylo provedení těchto rutinních prací co nejjednodušší a nejrychlejší a to díky snadnému přístupu k motoru, chladičům, pohonům a dalším důležitým součástem stroje.

Každý detail sklízecích mlátiček DEUTZ-FAHR se navrhuje a vyrábí s ohledem na maximální životnost stroje a na různorodost sklízených plodin. Volbou sklízecí mlátičky DEUTZ-FAHR získáte stroj, na který se můžete vždy spolehnout a u kterého jsou všechny funkce optimalizovány s ohledem na efektivitu a produktivitu Vaší práce.

 

Balance systém

Pouze systém BALANCE dokáže zajistit stálou kvalitu mlácení a sklizeň bez výkonových omezení a ztrát v rovinatém, ale i v kopcovitém terénu. Případný náklon sklízecí mlátičky neustále snímají potenciometry umístěné v blízkosti předních kol. Naměřené hodnoty jsou okamžitě zpracovány řídící jednotkou, která v případě náklonu posílá impulzy hydraulickému systému. Díky tomuto systému pracují sklízecí mlátičky DEUTZ-FAHR vždy v horizontální poloze a to až do 20% bočního a 6% podélného sklonu. Sklízená hmota prochází mláticím ústrojím, vytřasadly i celým čistícím systémem rovnoměrně a celý stroj tak dosahuje vždy optimálních výkonů. Stejně tak velký zásobník zrna o objemu 9 500 litrů je vždy zcela naplněný i při práci ve velmi náročném terénu. Rovnoměrné rozložení váhy stroje na poháněná kola pomáhá optimálnímu přenosu síly na podložku a vždy dobré újezdnosti. Systém BALANCE se aktivuje jednoduchým stiskem tlačítka v kabině s možností manuálně upravit pozici stroje. Jedinečný systém automatického nastavení úhlu sečení od DEUTZ-FAHR zajišťuje pomocí dvojice hydraulických pístů vždy stejný úhel sečení a především nepřerušovaný tok sklízené hmoty do mláticího ústrojí – vše bez nutnosti neustálé manuální korekce a rizika potenciálního poškození stroje při kontaktu se zemí.

Žací lišta

Jednodílná konstrukce zajišťuje optimální rozložení váhy a stabilitu bez ohledu na šířku žacího stolu. Stejně tak je zabezpečena vysoká výkonnost a dlouhá životnost při práci v náročném terénu a obtížných sklizňových podmínkách. Nabídka zahrnuje žací lišty v šířce od 4,8 do 9,0 metrů. Vkládací průběžný šnekový dopravník má i přes velký průměr nadstandardní výšku šnekovice. Spolu se spirálovitě uspořádanými prsty ve střední části zajišťuje průběžné a rovnoměrné vkládání hmoty do šikmého dopravníku.

 

Autocontrol

Systém Autocontrol od DEUTZ-FAHR umožňuje díky dvěma přesným senzorům umístěným na širokých plazech kopírovat terénní nerovnosti a seřídit pozici žací lišty vzhledem k aktuálním sklizňovým podmínkám. Řidič si může snadno a rychle nastavit provozní parametry systému bez ohledu na to, zda jde o udržování výšky sečení, přítlaku nebo bočního náklonu žacího stolu, a pak již vše ponechat na automatice.

 

Systém sečení Schumacher Easy Cut II

Nový systém sečení EASY CUT II garantuje vždy efektivní sečení a minimální opotřebení. Dvojité prsty zajišťují precizní a čistý řez i v případě velmi polehlého, mokrého nebo nezralého porostu. Díky planetové převodovce lze dosáhnout až 1 220 řezů za minutu. Především je ale pohyb kosy vždy přímočarý, což snižuje opotřebení a výkonové ztráty na minimum. Aby bylo možné udržet nože ve správné pozici, bylo použito inovativní řešení ve formě vodících rolen.

 

Přiháněč s proporcionální rychlostí

Všechny originální lišty DEUTZ-FAHR jsou vybaveny přiháněčem s možností nastavení proporcionální rychlosti otáčení vzhledem k pojezdové rychlosti stroje. Jakmile se jednou nastaví optimální rychlost otáčení přiháněče, bude udržována ve stanoveném poměru k pojezdové rychlosti stroje. Sklízená hmota je tak vždy přiváděna na žací stůl stejnoměrně.

 

Speciální sady

Žací lišty DEUTZ-FAHR zaručují díky své konstrukci maximální variabilitu. Instalace slunečnicového nebo řepkového adaptéru na klasickou obilnou lištu je snadná a rychlá. Obsluha se tak nezdržuje složitou montáží a demontáží a může se věnovat své hlavní práci – sklizni.

Kukuřice a rýže

Sada pro sklizeň kukuřice obsahuje kryty pro zamezení poškození zrna a redukční převodovku pro mláticí buben. Sada pro sklizeň rýže zahrnuje mláticí buben, mláticí koš s výstupky a šnekové dopravníky s vysoce abrazivními vlastnostmi.

Slunečnice

Až do celkové šířky 7,2 m dodává DEUTZ-FAHR sadu, kterou lze instalovat na originální lišty DEUTZ-FAHR. Extra prodloužení s hladkým válcem instalovaným před průběžným šnekem spolu s válcem osazeným zuby před kosou (přiháněcí válec je odebrán) umožňuje rychlou a efektivní sklizeň i při vysokých rychlostech.

Řepka

Pro sklizeň řepky se dodává speciálně navržený kit pro všechny originální lišty DEUTZ-FAHR. Tato sada sestává z prodloužení žacího stolu se systémem sečení Schumacher II a hydraulického vedení pro pohon dělicích kosiček na pravé a případně i levé straně. Celá sada je perfektně integrovaná do žací lišty a její montáž a demontáž je tak možné provést rychle a pohodlně.

 

Šikmý dopravník

U nové řady C9000 není nic ponecháno náhodě. Proto je vybavena novým šikmým dopravníkem se systémem „Extra Feeding“ a hydraulickou reverzací. Nový delší a širší třířetězový dopravník se třemi vodícími hřídelemi zamezuje prokluzu hmoty a umožňuje použití velmi širokých žacích lišt. Vstupní prstový válec zajišťuje kontinuální a konzistentní vkládání, čímž aktivně zabraňuje přetěžování mláticího systému. Spolu s eliminací skokových zátěží tak systém „Extra Feeding“ zvyšuje výkonnost celého stroje a současně minimalizuje jeho opotřebení. Rovnoměrné zatížení dále snižuje výkonovou náročnost celého systému a tím redukuje spotřebu paliva.

Nově použitá hydraulická reverzace pohání jak šikmý dopravník, tak žací lištu. Speciálním bonusem je možnost hydraulického nastavení úhlu sečení přímo z multifunkční ovládací páky (standard u verze s BALANCE systémem). Snadné přestavení tohoto úhlu umožňuje perfektní vysečení i těch nejhorších ležáků bez nutnosti výrazného snížení produktivity.

Díky všem uvedeným systémům je sklízená hmota přiváděna do mláticího ústrojí velmi rovnoměrně, čímž se výrazně zvyšuje výkon při současném snížení spotřeby paliva.

 

Mláticí systém

Maxi Crop

Aby sklízecí mlátičky DEUTZ-FAHR dominovaly na každém poli, jsou vybaveny novým mláticím ústrojím Maxi Crop, které je charakteristické svojí univerzálností a příkladnou účinností bez ohledu na aktuální podmínky. Robustní konstrukce a unikátní geometrie celého systému garantují vysokou výkonnost při současně velmi šetrném zacházení s vymlácenou slámou a zrnem. Mláticí koš s 15 drhlíkovými lištami a úhlem opásání 121 ° přispívá k vynikající účinnosti mlácení a šetrné separaci zrna. Vzdálenost koše od mláticího bubnu lze nastavit jak na vstupu, tak na výstupu hmoty z mláticího bubnu a to zcela nezávisle na sobě pomocí dvojice elektromotorů ovládaných z panelu Commander Control. Pouze nezávislé nastavení obou poloh umožňuje nastavit systém pro opravdu maximální výkon za každých podmínek. Je tak vždy zajištěn více jak 90% výmlat již na mláticím bubnu, garance vysoké produktivity a kvality sklízeného zrna. Rychlost otáčení mláticího bubnu může být nastavena v rozmezí od 420 do 1 250 ot/min. Pro plodiny jako kukuřice nebo sójové boby je k dispozici redukční převodovka měnící rozsah otáček na 210 – 625 ot/min.

 

Segmentový mláticí koš

Exkluzivní výměnný systém třísegmentového koše od DEUTZ-FAHR umožňuje snadno a rychle přestavit mláticí koš napříč směrem pohybu hmoty na různé druhy plodin a převládající podmínky. Obsluha si v podstatě vybere nejvhodnější mezeru koše na celkem třech za sebou jdoucích segmentech podle podmínek sklizně.

 

Turboseparátor

Třetí separační buben mláticího a separačního ústrojí značně zvyšuje hodinový výkon sklízecí mlátičky. Bez ohledu na sklizňové podmínky je možné dosáhnout zvýšení výkonu až o 20 %. Sklízecí mlátičky DEUTZ-FAHR disponují možností elektrického nastavení mezery turboseparátoru v 5 stupních od koše separátoru. Díky tomu se vždy ideálně přizpůsobí aktuální charakteristice sklízené hmoty a v případě sklizně obilnin garantuje vysokou kvalitu slámy pro balíky. Pro plodiny, které se těžko vymlacují, jsou k dispozici manuálně aktivované klasňovací plechy. Rychlost rotačního separátoru lze nastavit na 775 ot/min pro plodiny s menším zrnem (pšenice, ječmen, oves, řepka) nebo 410 ot/min pro plodiny s těžším zrnem (kukuřice, fazole, hrách).

 

Separace, čištění, vyprazdňování

Vytřasadla se pyšní velkou plochou, jejíž délka a zdvih dokáží odseparovat i poslední zrnko nacházející se ve slámě. Otevřená konstrukce předchází případnému ucpání zvláště při sklizni mokrých plodin. Skluzná deska přivádí zrno na vynášecí zrnovou desku rovnoměrně bez nežádoucího přetížení jedné ze stran čistícího systému. První stupeň vytřasadel je hlubší, aby došlo ke zpomalení proudu hmoty vycházející z mláticího ústrojí a ke zvýšení separačního účinku vytřasadel. Protiběžně se pohybující vynášecí zrnová deska zajišťuje perfektní rozvrstvení hrubého omlatu na těžší zrno a plevy. Ty jsou od zrna odstraněny již při prvním kontaktu s proudem vzduchu z turboventilátoru při pohybu hrubého omlatu zrnové desky na předčistící síto. Tento efekt zvyšuje účinnost sít a výrazně přispívá k nedostižné čistotě zrna.

Plocha sít sklízecích mlátiček DEUTZ-FAHR je opravdu úctyhodná (5,28 m2 u C9205 a 6,32 m2 u C9206). Turbínový ventilátor se 44 lopatkami perfektně pročistí zrno vedené přes dvojitou kaskádu nastavitelného předsíta a přes horní a spodní síto (vícekanálovým vedením proudu vzduchu s možností nastavení poměru). Exkluzivní dvojitý nezávislý vratný systém s domlaceči vrací domlácený hrubý úmlat rovnoměrně zpět na vynášecí zrnovou desku. Nepřetěžuje se tak mláticí systém, který by v případě přetížení zapříčinil nižší efektivitu a vyšší ztráty. Domlaceče mají 2 výměnné desky s možností použití drhlíků podle sklízené plodiny.

Velkoobjemový zásobník zrna umožňuje sklízet v delších nepřerušených intervalech. Objem 9 500 litrů a rychlost vyprazdňování 90 l/min snižují časové ztráty. Stejně tak dostatečná výkonová rezerva motoru znamená, že práce může pokračovat i v případě vyprazdňování během jízdy absolutně bez prodlevy v čase. Centrální vyprazdňování a vhodně umístěné plnění umožňuje 100% naplnění. Zvýšení objemu je možné aktivovat výsunem hydraulického mechanismu, který zároveň zaručuje perfektní utěsnění zásobníku, pokud je uzavřený.

 

Posklizňová příprava

Sklízecí mlátičky DEUTZ-FAHR jsou vybaveny drtičem slámy, díky kterému je sklizené pole připraveno na další zpracování. Drtič rozhodí nařezaný materiál po celé šíři pracovního záběru stroje i v případě použití širokých žacích lišt. Ovládá se z kabiny a je zapnut před mláticím bubnem, čímž zamezí přetížení převodovky. Snadný přístup k nožům a k nastavení protiostří minimalizuje čas údržby a dobu nutnou pro nastavení drtiče.

Pro vyšší účinnost při nepříznivých povětrnostních podmínkách a vyšší komfort obsluhy je možné vybavit drtič slámy elektricky ovládanými deflektory. Rozhoz materiálu lze tedy upravit tak, aby vždy pokrýval požadovanou plochu. Díky novému dopravníku a čtyřlopatkovým rotorům dokáže nový metač plev rozhodit plevy do stejné šířky jako drtič slámy. Tím je dosaženo ideálního poměru slámy a plev, což usnadňuje rozkládání organického materiálu v půdě.

 

Motor a pohonný systém

Jedinečná konstrukce sklízecích mlátiček DEUTZ-FAHR a motorů DEUTZ umožňuje odběr pohonu na obou stranách motoru. Díky tomu lze oddělit hydrauliku od mechaniky. Jednotlivé pohony následně procházejí přímo, proto nedochází ke ztrátě výkonu a nejsou zapotřebí další komponenty, které jsou předmětem zbytečného opotřebení. Jednoduchost provedení pohonů výrazně usnadňuje jejich údržbu. Nízký počet řemenů a jejich dobrá přístupnost snižují náklady na provoz s nepopiratelnou finanční výhodou pro zákazníka.

Motory DEUTZ se systémem Deutz Common Rail (DCR) spojují ohromující výkonnost s vynikající spolehlivostí šetřící nezanedbatelné množství pohonných hmot. Díky tomu má každá tuna zrna sklizeného sklízecími mlátičkami DEUTZ-FAHR vyšší ziskovost. Šestiválcové motory o objemu 7,8 litrů garantují s 334 k (246 kW) u modelů C9205 a s 395 k (290 kW) u C9206 vždy optimální výkon při zachování nejnižší spotřeby paliva v této výkonové kategorii. Kombinací vysokotlakého vstřikování Common Rail, 24ventilové technologie a elektronického managementu dodávají tyto motory pouze tolik výkonu, kolik je požadováno. Přitom dokáží okamžitě zareagovat na zvýšení zátěže bez snížení výkonnosti. Palivová nádrž o objemu 750 litrů dostačuje i pro téměř nepřetržitou sklizeň. Nádrže jsou zhotoveny z 10 mm silného polyethylenu s dvojitým uchycením a výhodným umístěním na stroji. Systém SCR, kterým jsou motory DEUTZ Tier 4i vybaveny, produkuje výrazně méně emisí oxidu dusíku (NOx) patřících mezi nejškodlivější emise produkované spalovacími motory.

Čtyřstupňová hydrostatická převodovka umožňuje vybrat vždy ten správný převod v různých podmínkách. Všechny převodové poměry nabízí dostatečné rezervy krouticího momentu pro jízdu i ve velmi obtížných podmínkách.

 

Hydraulický systém Load Sensing

Hydraulický systém s axiálním pístovým čerpadlem s variabilním průtokem je použit pro ovládání žací lišty a vyprazdňovací roury. Oproti klasickým zubovým čerpadlům představuje toto řešení výraznou úsporu výkonu, jelikož je dodáváno pouze požadované množství oleje. Takto ušetřený výkon využívá mláticí systém a přispívá k dalšímu zvýšení výkonového potenciálu sklízecích mlátiček řady C9000.

 

Ideální trakce s pásovým podvozkem

Všechny modely sklízecích mlátiček DEUTZ-FAHR C9000 lze vybavit nastavitelnou zadní nápravou nebo pohonem všech kol s protiprokluzovým systémem, který garantuje maximální produktivitu ve všech podmínkách sklizně.


Do terénů s nízkou únosností půdy je možné sklízecí mlátičky nově vybavit pásovým podvozkem pro hnanou nápravu s vlastními koncovými převody umožňujícími zachování nejvyšší přepravní rychlosti až 30 km/h. Tyto podvozky mají výrazně větší styčnou plochu než klasická kola a nezatěžují tak půdu přílišným utužením. Navíc poskytují nepřekonatelnou újezdnost i v extrémních podmínkách. Celý systém pásového podvozku je samočistící díky unikátnímu tvaru všech pohonných součástí. Správné napnutí pásu zajišťuje hydraulický systém automatického napínání. Maximální šířka stroje přitom zůstává 3,5 m při použití 30" pásů a výška stroje činí 4 metry.

 

Kabina a ovládání

V kabině COMMANDER CAB V čeká na obsluhu prostorné pracovní prostředí s perfektní viditelností na celou žací lištu. Při návrhu celé kabiny byl kladen důraz na dlouhou životnost a maximální praktičnost celého interiéru i exteriérových prvků. Proto disponuje kabina tónovaným čelním sklem odrážejícím tepelné záření, velkou sluneční clonou a střechou s velkými přesahy, která tak dále pomáhá zastínění interiéru a přispívá k vytvoření útulného prostředí. Kolem celé kabiny jsou instalována madla pro snadné čištění všech skleněných ploch. Teleskopická a na přání elektricky ovládaná zrcátka pokrývají všechny případné mrtvé body při manévrování a couvání. Stejně tak jsou standardem dva majáčky na kabině pro jasnou signalizaci na poli a špičkovou viditelnost při transportu.
Skvělá práce byla odvedena rovněž v interiéru. Všechny použité materiály jsou vysoce moderní, splňují dnešní požadavky kladené na kvalitu, snadno se čistí a jsou provedeny ve velmi příjemném barevném tónu. Zdokonaleno bylo i odhlučnění, které vedlo k dalšímu snížení hluku uvnitř kabiny. V tomto případě velice pomohla nová podlaha ze silného a odolného materiálu s vynikajícími odhlučňujícími vlastnostmi. Všechno je zkrátka provedeno s ohledem na vytvoření klidného a pohodlného pracovního prostředí.

Pozadu nezůstalo ani sedadlo řidiče s dostatečným polstrováním a širokou škálou možností nastavení, stejně jako sloupek volantu s nastavitelnou výškou, náklonem a sklonem. Výkonná klimatizace se stará o příjemné ovzduší v kabině a nová sedačka spolujezdce poskytuje dostatek komfortu druhému pasažérovi. Najdete zde také prostor k uložení dokumentů spolu s držákem na mobilní telefon a nápoje. Pod sedadlo spolujezdce lze na přání zákazníka instalovat vyjímatelnou chladničku o objemu až 21 l.

 

Ovládání Commander Control

Nastavení mláticího, separačního a čistícího ústrojí se provádí kompletně z kabiny a až na výjimky není nutné kabinu opouštět. Vše se vykonává na jednoduchém ovládacím panelu s dotykovými tlačítky. Stejný monitor pak zobrazuje veškeré důležité provozní údaje přehledně a viditelně za každého osvětlení.

 

Kamerový systém

Sklízecí mlátičku je možné vybavit až 3 kamerami s výhledem na celý stroj včetně kamery na vyprazdňovací rouře. Všechny tři výstupy jsou pak zobrazeny na 7" barevném monitoru přímo v kabině.

 

Navigace Agrosky

Satelitní navigační systém AGROSKY se nabízí jako volitelná výbava pro opravdu náročné. Umožňuje plně autonomní řízení stroje s přesností až +/- 2 cm. Řidič se tak může ještě více koncentrovat na sklizeň a nemusí neustále kontrolovat záběr, což je praktické především u lišt se širším záběrem.

 

Údržba a osvětlení

Nový design sklízecích mlátiček DEUTZ-FAHR C9000 patří mezi světovou špičku nejen pro vzhled samotný, ale především proto, jak neuvěřitelně zjednodušuje každodenní a pravidelnou údržbu těchto strojů. Celá sklízecí mlátička je navržena tak, že stačí pouze chvilka pro provedení kontroly všech součástí umístěných pod krycími panely. Obsluha tak může dříve vyrazit na pole. Boční panely, které stejně jako vzhled celého stroje navrhlo studio Giugiaro Design, jsou tvarovány v novém stylu značky DEUTZ-FAHR a umístěny tak, aby zajistily maximální bezpečnost a přitom vynikající dostupnost všech součástí stroje. Zavírání těchto panelů je stejně snadné jako jejich otevírání a vylučuje možnost poranění. Logické rozdělení hydraulických pohonů a součástí na levé straně a mechanických komponentů na straně pravé umožňuje rychlý přístup i v případě složitější opravy. Pro ještě větší usnadnění údržby lze vybavit stroj sadou servisního osvětlení sestávajícího ze 4 světel umístěných po obou stranách sklízecí mlátičky a jedním mobilním světlem pro kontrolu interních součástí stroje. Těm nejnáročnějším zákazníkům nabízí DEUTZ-FAHR vzduchový vysokotlaký systém se třemi vývody a pistolí pro snadné každodenní čištění stroje. Stejně tak je volitelně dostupný automatický výškově nastavitelný závěs, který umožňuje vždy bezproblémové připojení vozíku s lištou.

Sada světel osvětluje řidiči prostor před strojem do šířky i do dálky tak, aby měl perfektní přehled o celé ploše před sebou, ale i o prostoru kolem stroje. Přímo na kabině jsou umístěna 4 světla směřující pouze na žací lištu. Další 4 světla se dají nastavit podle potřeby, přičemž 2 z nich jsou volitelně dostupná jako LED s možností dalšího zvětšení osvětleného prostoru. Balíček VISIBILITY PACK představuje další možnost rozšíření nasvícené plochy a zlepšení viditelnosti, díky čemuž přijde vhod především při noční sklizni. Volitelně jsou k dispozici i další možnosti osvětlení celého stroje a jeho součástí.

C9000 - C9205 - C9206

DFH s.r.o. Družstevní I. ev.č. 0238,Hrádek na Vlárské dráze, 763 21 Slavičín
tel: +420 577 310 678 Fax: +420 577 310 680 mobil:+420 602 554 825 e-mail: info@dfh.cz

Vyrobilo © Tvorba www stránek Chabera

odkazy: Webhosting